söndag, januari 30, 2011

ikväll är The Smiths det enda som får höras, Morrissey den enda jag vill känna närhet till.

jag äter en soft nougat. ni vet, fransk nougat. rosa/vit är den och nio spänn kostade den lilla förpackningen, fastän jag febrilt sprang och letade bland godishyllorna efter den där andra sorten. den i lösvikt.

det är typ mitt favoritgodis nowadays. fransk nougat och brända mandlar.
det smakar mest socker och segt och nötter och socker.
gott! jag har inte ens borstat tänderna idag. eller igår kväll.

repade teater imorse och sen när jag var en halv sekund från att hoppa på bussen drabbades jag av en snilleblixt. ringde Nattiz, sprang hem till henne och sjönk sedan ner i hennes soffa för att i princip inte röra mig under nästan två timmar. tusan, vilken underbar människa.
inte konstigt att jag blir så ledsen när jag inte får träffa dig.

där, hemma hos henne, slog det mig att jag verkligen måste bättra mig på något jag planerat ett tag. jag har planerat att jag ska sluta slarva med tandborstningen,
men genomför det liksom aldrig.

borstar tänderna gör jag på kvällen. sen sover jag, vaknar, äter frukost och vips! så har dagen plötsligt passerat.
men jag tänker, jag fyller ju tjugo i april. det kommer kosta mig en asdyr penning att bli med tandtroll då.

från och med nu får det här vara mitt löfte för året.
inte bli med tandtroll.

annars vaknar jag tidigt om morgnarna och lägger tusenbitarspussel.
Tree of Life heter det, mamma fyndade spektaklet för tio kronor i förra veckan någon gång.
hon vandrade omkring inuti en second hand-butik några hundra meter ifrån oss.
den består av tre komponenter; plottersaker, dubbelt så många människor som det finns plottersaker samt den här doften jag inte riktigt kan sätta fingret på.

den påminner dock skrämmande mycket om lukten jag tänker mig skulle uppstå ifall jag satt instängd i en garderob ungefär ett år. genomträngande odör, med andra ord.
ifall det - i sin tur - skulle kunna tänkas vara en trevlig eller otrevlig aspekt; det är en karamell jag lämnar åt era livliga fantasier att suga på, barn.

mm, och för att låta ännu lite mer som min egen mormor har jag införskaffat garn och sticknålar.
jag hade tråkigt, kände mig i behov av karaktärsförändring så jag tänkte att det vore väl fint att skaffa mig en hobby - som inte bara håller mig sysselsatt, utan även färgglad och varm.

..någonstans pirrar det allt till av tanken, kan liksom inte riktigt bärga mig till att få sätta mig ner och knåpa ihop detta nystornas mästerverk.

en halsduk ska det bli. i två färger.

2 kommentarer:

  1. I veckan kommer jag in till stan och då ska vi ses ännu en gång. Saknar dig varje dag!!

    Min fina vinge!

    (Stod btw idag när jag faktiskt borstade tänderna för en gångs skull ;), och undersökte jag hela min mun ifall jag hade hål. Icke såg jag något, wuehue)
    HAHA, liv liksom!!

    PUSS FIN!

    SvaraRadera
  2. tack stina,nu blev jag glad.

    SvaraRadera