onsdag, november 17, 2010

trams

jag sitter och tuggar på det suspekta som blir av att jag kokar linser, allt vatten rinner över och linserna bränner fast i botten av kastrullen.
kvider vid bara åsynen, men tänker "protein, protein, måste få i mig protein", biter ihop och sväljer.
seriöst. det här är så äckligt att jag kommer att få men, i form av kräkdrömmar eller något liknande.

och om vi ska prata symbolik, för att sätta min matupplevelse in i praktiken på ett lite mer konkret sätt skulle jag nog kunna säga att den är som..

jo. nu har jag det. ni vet,
när man precis satt på sig nya strumpor och trampar i vatten?
precis så kul är det att äta vad jag äter just nu.

till det tänker jag åtminstone göra en separat och delikat portion pasta med kerre. ketchup, vill säga.
det är snö och kallt som tusan ute,
jag tänker inte bege mig ut i jakt på nåt bättre att livnära mig på.



på tal om drömmar förresten,
så drömde jag en fin natten till igår. det var ett lodjur med.

och ikväll tänker jag äta min lyxchoklad som kompensation i alla fall.
så det blir ju fint till slut, trots allt.

1 kommentar:

  1. ååååh, jag förstår och känner precis känslan av "när man precis satt på sig nya strumpor och trampar i vatten?." det händer alltid mig!

    sorliga är att när jag går in i badrummet med nya strumpor och vet att jag nyss duschat samtidigt som jag tänker "jag kan klara det, där ser det torrt ut" och sedan trampar i vatten... man blir faktiskt precis lika besviken och irriterad (fast man får skylla sig själv - eller ja, iallafall JAG!)

    SvaraRadera