måndag, november 15, 2010

catching a tiger

toklyssnar en låt om och om igen. When I'm alone, med Lissie.
pratar med Emma på MSN. som vanligt. nätterna igenom.
är så danssugen och glad i hjärtat, för imorse fick jag en present på posten!
åh, vad glad jag blev.


helt plötsligt bara.
i där fanns lyxkonfekt (dekorerad med äkta guld, jag ba va!), en fotkräm, en lykta innehållandes en sollampa som jag ska ställa ut i solen imorgon. hoppas den inte fryser ihjäl, en karta över Visby, en informationsbroschyr över hotell Solhem där - på Gotland, filmen Gandhi, ett presentkort från SF på hundra kronor plus en note som avslutades med "allt är möjligt!".

alltså, så himla fint.

på diskbänken står det två dammiga flaskor rödvin från ingenstans, hm.
inte för att jag ska sitta och nattförtära dem,
men jag funderar ändå på ifall de är drickbara. ganska gamla, sa mamma att de var.
de passar nog till min 22 karats-choklad i alla fall.


i sommar.
åh, vad jag längtar till i sommar.
det känns som att saker och ting kommer att ha blivit då. älskart.
cykla, det ska jag göra. ner till Småland om allt blir som planerat.

fast, planerat förresten - jag är ju en sån som är rädd för planeringar.
så.
cykla ska jag, ner till Småland. men spontant och dansant.
en tandem och två grisar! som det ska va.
precis som det ska va.

1 kommentar:

  1. som vi ska cykla, dricka vin, dansa runt eld, kissa i skogen och sova bland stjärnor. vad fint vi ska ha. du och jag. min fina puss!

    SvaraRadera