fredag, november 19, 2010

teatertorsdag

i min mage skvalpar tre koppar glögg som jag drack medan jag tittade på PSL på festival och tänkte oj, jaha, där stod jag mitt i markussmeten och jaha var det dääärför det var filmkameror överallt.
visst känns det allt ganska fint och lite historiskt ändå,
om fyrtio år längtar naiva blåögda hit, till tiotalet.
precis som jag längtar härifrån och fyrtio år bak i tiden.



mitt i natten är den, klockan. och jag måste diska.
det pågår en bananflugefestival kring regionen ena vasken, genom soptunnedelen och till andra vasken runt.
misstänker att den beror på mig.

eller ja,
mig och min inbillade förmåga att kunna stirra rent smutsiga tallrikar genom att blänga lite varje gång jag passerar diskhon.



så. teatertorsdag blev finfredag,
för imorgon ska jag upp tidigt och försöka att inte frysa ihjäl på min jakt efter hennapulver.
eller så skiter jag i det och gängar mig med en burk hederlig, dyr och miljöfarlig rich rose för att ge mitt hår den där fancy touchen jag är ute efter.
because I'm worth it.
vi får se, helt enkelt. tomorrow will tell.

sen kommer min pappa och efter det ska jag och Ems ramla gatorna fram till en festlig tillställning på Oxbacken.
oddsen skvallrar om potential att bli hur mysigt som helst, så det ser jag fram emot.

jag har träffat massvis med saknade människor den här veckan, slog det mig just.
eller. ja. tre stycken, vid två tillfällen.
och vid båda tillfällena åt jag en donken-sundae till lunch.
mmm, det enda som känns värt att köpa på McDonalds är faktiskt just den.

det kvittar till och med vilken topping jag tar, alla är faktiskt lika goda.

...kan jag ju inte säga eftersom att jag inte ens testat jordgubbssåsen än.

spännande, nu har jag ju ett uppdrag att genomföra i min brist på arbetssysslor om dagarna!

mina känslor spelar mig ständiga spratt, men det känns skönt ibland.
det är en karusell och jag är så himla sugen på äventyr.

rotar igenom mammas garderober om nätterna för att hitta plagg att kombinera och göra om,
kreativt kaos-kittlas under huden.
världens finaste tavla har förresten jagat mig i ett år, på tal om längtor.

eller, jag såg den i Örebro för ett år sen och har ångrat mig ett otaligt antal gånger över att den inte blev min där och då.

nu stod den plötsligt bara framför mig. två stora och svartvitt blödande tigerögon kikade storsint på mig genom ett av Västerås alla skyltfönster.
så himla meningen!
och vore jag inte så kusligt usligt luspank i plånkan skulle den hänga på väggen mitt emot min säng redan.
men jag har siktet inställt istället, vakar. den måste bli min.



diska. som sagt.
är så trutt. men jag orkar.
skeva dygnsrytmer har verkligen kommit att bli ett av mina alla attribut.
tänk, om jag skulle gå och bli hurtig och morgonpigg helt plötsligt.
testa på det där fenomenet .. rutiner!!

åh, okej,
framtida och ytterst spännande uppdrag:
1, testa jordgubbstopping
2, skaffa rutiner


sen, efter disken, tänker jag i alla fall lägga mig badkaret,
det är så mycket skönare att tvätta bort sminket när hela kroppen är varm.

en fin konsert vore fin,
jag undrar om jag har puppyeyes nog att locka mig till en Bo Kaspers-biljett.
undrar även vem försöksoffret kan tänkas bli.
jag har två parter att välja mellan.
gissa vilka.
/yngst i familjen-bortskämd dotter

to be continued.

1 kommentar: