tisdag, oktober 05, 2010

en måndagkväll av Monopol i köksfönstret på Axel Oxenstiernas gata

jag är genomsvettig efter två och en halv timme i kurvan osäkerhet, fördärv och total hybris - för att slutligen slussas ner till lagommagen igen.

att sitta på nittio tusen i Monopol-tiotusingar skapar mig en märklig och drömlik form av livsglöd kittlandes i knäna upptäckte jag ikväll.
som född på nytt.
ah.

det är så roligt det där, att spela spel med mina syskon och Anna.
anledningen är att våra personligheter expanderar,
ungefär tio minuter in i spelet märks det så tydligt vem som sitter på Hitlerkontrollbehovet, vem som bjuder sina hyresgäster på te och gratis hyra samt vem som väljer hunden att gå med och sen avbryter spelet för att tina kanelbullar.

ikväll blev jag beryktad som Hitler. hm.
vid närmare eftertanke är det av någon anledning alltid jag som blir kallad Hitler. i diverse situationer utanför spelplanen också.

hm.

nu ska jag duscha,
sen lägga mig i soffan och hinna ikapp Pär och Anna i How I met your mother-avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar