söndag, augusti 22, 2010

hearts

idag låter jag Killers fördriva tiden medan jag kastar upp kubbpinnar i träden tillsammans med familjen.
igår kväll bilade jag hem från Sura tillsammans med Camilla, i bakgrunden låg Alberta Cross och mina vader skrek av mixen torsdagens joggingtur + fredagens dansfasoner.
när jag kom hem åt jag saltlakritsströssel. un peu glass också, men ytterst lite för när salmiak i garneringsform är på tapeten behövs inte så mycket mer.

nu upptäckte jag av en slump att min Pärbror planerade actionfyllda terrordåd, bestående av en närgången dammsugare och min ouppmärksamhet, bakom ryggen på mig.
fast den planen blev ju inte så mycket av med tanke på att jag minsann fick syn på honom i precis rättan tid. aha! mina lillasystergener ger mig utmärkta detektivvibes.

annars tänkte jag om jag kanske skulle ta mig en joggingtur igen,
göra en hurtbullesmoothie (hallon, blåbär, ägg, havregryn) och leka fit for fight.
sen ska jag skriva en radiokrönika för första gången på hela sommaren.
puss.

1 kommentar: