tisdag, september 07, 2010

men du, du sätter höstsolen i eld

av någon anledning sitter jag och spelar Håkan Hellström-låtar på gitarren.
går igenom sista förkylningsfasen, det är så fint med heshet så det blir mysigt att sjunga till.

nån sa nån gång att ifall jag vore en låt skulle jag vara Rockenroll, blå ögon - igen.
varför vet jag inte riktigt. men jag blev smickrad, orden rock'n'roll och blå ligger i fin kontrast till varandra.

dricker gammalt te som stått här hela dagen,
borde kanske gå och hämta nytt.

imorse låg jag under täcket, lät de där rock'n'roll-blåa dansa runt i rummet medan jag lyssnade på Jenny av Jonas Gardell.
sen åkte jag till Hallsta, köpte müsli och efter det hjärntvättade Camilla mig till att äta en massa pop rocks.
det var ganska skoj. poppar i munnen, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar