tisdag, mars 09, 2010

morotskaka

ibland, oftast när jag ligger i sängen, andas jag (jo, sånt ska vara bra har jag hört så det har jag börjat syssla med) och det låter som att det sitter fast 1, en maskin 2, en katt 3, en kattmaskin i mina lungor.

som piper.
den piper också.

..och nu kom jag på att min beskrivning av whatever's in my chest på pricken låter som något som skulle figurera och platsa perfekt i en clarie-dröm.
detta faktum gjorde mig lite skraj och med hopp att komma undan med livet i behåll undrar jag därför, borde jag bli orolig?

ahwell, den som lever får se.
dagsplanering:
1, morot
2, teater

2 kommentarer:

  1. en kattmaskin, you say? platsa in i min dröm, you say?

    be afraid cookie, be very afraid!

    SvaraRadera
  2. jag lyssnar på tänkvärt. dina ord och din röst känns som långa varma mjuka kramar. mitt i vintern kylan mörkret som fläckvis faktiskt nu verkar försvinna. äntligen. dina ord, som en stjärna som hoppar in innanför lungorna och glöder, hoppas. jag önskar lite att jag kunde krama dig på riktigt, liksom för att kanske säga tack.

    SvaraRadera