måndag, mars 08, 2010

prinsessan av peking

jag försöker skriva ett cv. lycka till mig.

i fredags såg jag Markus Krunegård och jag dör,
vilken musik!
nånstans,

nånstans hade jag glömt bort hur det kändes att stå längst fram och dansa alla mina svettporer tokbananer. men nu vet jag igen.

tråkigt bara att vuxentyperna alltid ska vara så pretto och inte ens dansa till en spelning de väl går på, och att de dessutom ens tar sig friheten att ställa sig längst fram fattar jag bara inte.
det är ju inte jag som är konstig när jag hoppar omkring som en rabieshund (en snäll en) framför scenen i det scenariot, det är ju de som stirrar ut mig som är.

jag vill till Malmö, eller bara lite bort.
sportlov ett år till, tack.

helt seriöst, skolan är inte gjord för mig.
jag vet inte vad jag ska ta mig till.

men idag kom våren och jag åt gelehjärtan. folk lyfter huvudet, vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar