måndag, januari 11, 2010

apples & tears

jag sitter här (nehe!), klockan är för mycket för att jag borde sitta här (nehe!) men sånt bryr ju aldrig jag mig om (nehe!).
ne, precis. jo, faktiskt.

idag har varit så himla fin, det är bara så.
jag älskar vänner.

det har fikats, dreglats, skrattats, pajats, chokladtårtats, global living-ats, druckit fyra koppar te-ats under en och samma fikperiod och så har det bara.. träffats rätt.
ja! träffats rätt, precis vad det gjort.
inte som i något speciellt egentligen,
men igår var jag världens ledsnaste stinelin och så träffade jag bara människor som gjorde mig glad idag. så himla underbart.

dock saknade jag Nätly i skolan, värt att påpekas för det gjorde jag verkligen.

kylan får allt att stelna, och jag försöker känna efter med fingrarna, känna efter spår av vår.
tror jag hittar ett par, men just ikväll
i en stad som alltid sov
ikväll är de långt borta.


skrev jag igår.
utkastbloggen ni vet. i den har jag sparat nästan dubbelt så många inlägg som jag publicerat här, och vad som försiggår i den vet ingen mer än jag.
bara jag.
men jag tänker att.. den kanske ändå finns någonstans, för någon. lever i någon form av undre värld, en sorts dimension som inte ens går att läsas mellan raderna för oss, på den här jorden. i den här verkligheten.

där utkasten möter alla mina dagboksinlägg och önskningar som med osynlig bläck i fingrarna skrivits över väggarna genom flickrum efter flickrum.
genom Sura, Hallsta och nu Västerås.

där de där drömmarna i folks ögon, som bara dröms tyst, faktiskt levs.

hudar mot förbjudna hudar och en fin en nånstans som önskar han tog steget innan chansen plötsligt försvann.
i en annan värld, kanske människor faktiskt ler mot varann på bussarna och vågar falla fritt.
för de vet att det ändå alltid finns någon som tar emot med öppna armar, när de landar.


under gräset, över taken.
under vårt gräs, våra tak, bakom varje stjärna kanske allt det här som aldrig pratas om faktiskt samlas.



jo.
klart slut, tror jag.

och sen den här, jag menar.. kom igen - går det, rent genetiskt, att födas så här snygg?

hej hej jättecrush. fnisszizisis!!
här är vi på bal.
i Örebros SF-lokaler, faktiskt. tänka sig!och här är två andra fina.
vi har en bebis, han heter Lasse. ganska söt faktiskt.

6 kommentarer:

  1. "den bilden där du och stina har sånna där glasögon på sig... där ser man knappt vem som är vem" - citerat från min syster

    SvaraRadera
  2. alltså mööööööööööööööööh (kalla detta vad du vill, parningsbröööl, glattfjong, vad som helst) men alltså...tjenare kungen.. ::D:D:D:DD:D:D :F

    SvaraRadera
  3. älsklingen vår, jaaaag ääääääääälskar jooooeeeeel brölbröl :F:F:F

    SvaraRadera
  4. och jag saknade dig, stänly! :D

    ÅH! j-o-e-l <3 han är så jääääävla snyggg!

    SvaraRadera
  5. seriööst. finns det nån snyggare? (förutom vi då, ofc ;) wuheheuhuheu ;D

    SvaraRadera
  6. Joel i mitt lilla steniga men smältande hjärta
    <3

    SvaraRadera