tisdag, januari 12, 2010

förresten lyssnar jag på det finaste som finns sparat i min mest personliga Spotifylista.



pretty melody, ja - minst sagt.
den är så vacker att jag bara vill gråta en liten stund.

hela originalsoundtracket är bland det finaste som finns i musikväg, men den här..

om det är några som lärt sig hur man bäst går till väga för att få mig på fall är det pianomelodier.
det har jag i alla fall lärt mig, under alla dessa år.
som faktiskt blivit alla dessa, på riktigt.
för nitton år sen låg jag i magen.

men ja, pianomelodier.
de liksom snirklar sig runt, runt.. och lämnar mig mållös, handfallen.
vissa, speciella.
och lyssna bara.. mamma tror att den här spelas när Madame är så sorgsen efter att ha blivit bestulen på Duchesse och hennes ungar.
jag vet inte riktigt, eftersom att det var så längesen jag såg hela Aristocats. men jag kan mycket väl tänka mig att så är fallet, för om du lyssnar hör du säkert också att det är precis den historian musiken berättar.

2 kommentarer: