torsdag, november 13, 2008

slagen av solen, slagen av dig

jag har just tryckt i mig hela Italiens produktion av pastaskruvar, laddat ner överunderbara Shrek 3 och är så rastlös att jag tror jag bubblar sönder!
det är verkligen såna här stunder jag borde passa på att städa rummet egentligen, men .... nä - det skulle väl vara att förstöra lite av min white trash spoiled seventeen year old-image, så för kärlekens, fredens & förståendets skull skippar vi det.

men tralala, min Pärbror & hans kära Anna förlorar hjärnceller i takt med Slipknot ikväll så mamma har övergett mig för mina små mongoknottipussipussipluttar på Bäckby.
jag är alltså ensam så närpå alla djur & faktum är att jag ingått i en pakt med dem.
eh, mammaslutaläsanu. puss.

..eller ja, jag har hotat dem med matstrejk om de skvallrar för mamma hur högt jag spelar min Almedal- Timbuktu- Billie the vision- The Kooks- Damien Rice- Missy Higgins-blandning just nu.
Pluttalie(mjau) tvärvägrade till en början, men sen efter lite tonfisksmutning gav hon med sig.
Bonzo(vovve) var också lite svår sådär när jag, i min bästa maffiaitalienska tappning, la upp förslaget. jag menar - han är ju ändå mammas bästa vän. men gav också med sig när jag hotade med att avslöja för katterna att han faktiskt gillar att äta upp deras bajs när dom inte ser på.
han skämdes och skrämdes, vilket gav mig läget under god kontroll där också...
Becky(vovve) är både döv & blind, och hon låg bara under täcket under hela proceduren. Sylle(katt) var en självklar ja-tackare, han har liksom stått på min sida sen storken kom med honom i ett knyte för typ sju år sen. han är ju liksom bara min bäbiz. bara min i hela världen. och Pussel(mjau) bryr sig inte direkt, hon sover mest. allt handlar ändå om henne i hennes egen värld, så hon tog ingen direkt ställning till saken.
ja.. och så Poem(marsvin) då - hon pep två gånger & fick sina grejer och sen förhandlade vi liksom inte så mycket mer om den saken.


sådär, nu fick ni höra hur ställningarna bland mina djur & mig ligger till och jag fick börja fundera kring ifall jag har mer gemensamt med kattkvinnan i Simpsons än vad jag tror. höhö, men när jag ser det såhär nedskrivet inser jag ju att intrigerna i gänget skulle kunna agera ett succéartat Big Brother i animal-tappning. Big Moo-ther? PIG BOTHER?
hm, utan tvekan något att tänka på. shit - det kan ju liksom bli mitt projektarbete och extrajobb i ett!!!11 kaaa-ching.
(fast nä, vid närmare eftertanke är Pussel förmodligen way to kräsen för det här. suck. hon är så himla divig! nu skulle jag verkligen behöva bikta mig...)

3 kommentarer:

  1. stinis piniiiiiis. du är underbaar. hälsa den ille hamstern från mig.

    åh, vi ska leka nån dag! du och jag alfred, oops! jag menar underbarasockerstinis ;*

    SvaraRadera
  2. Mwhihi!

    Pluttalie :'D
    de e bra att muta kattorna, och hota bonzo, hahahahahha xD
    pusss underbaring!

    SvaraRadera
  3. bonzo är en fin vän men vetskapen om kattbajsätrande när han dregglar på en samtidigt är så... jobbig...

    SvaraRadera