torsdag, maj 12, 2011

jag äger tretton kronor.

kiwisarna på ICA Maxi kostar en krona styck.
now you know where I'm about to go.

idag fick jag syn på en glassbil,
stirrade ut förarsätet (som jag gjort varje gång jag sett en glassbil ända sedan dagen jag blev med insikten att min vän börjat jobba som glassbilschaufför) i hopp om ett välbekant ansikte.

och jo.
..plötsligt händer det.

för där satt Jenny, och hon satt inte bara utan hon log även sitt bedårande Jenny-leende!!
..!!!!!!

alla med ädelt teaterfamiljsmedlemskap vet exakt vilket leende jag snackar om.


jag skrattade rakt ut. blev så fantastiskt glad.

var trött som en gås och tjurig och trött som en gås. och tjurig.
tills jag fick se henne.

Jenny åkte förbi i en glassbil. Jenny får köra en glassbil. måtte hon känna sig som i paradiset.
då skrattade jag alltså rakt ut i luften och var glad resten av dagen.

sen gull-smsade vi en stund, vi gör sånt, och nu är jag fortfarande glad.
tänker vara glad på väg till ICA Maxi också. kiwisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar