måndag, november 22, 2010

rynkar lite på ögonbrynen

med Cat Power i hela huvudet.
drömmer mig bort till utomlandsstans. tänker mig att det regnar ute och att jag befinner mig på nåt litet hak nånstans. ensamt, kanske tvåsamt, kanske gemensamt, kanske..

rynkar lite på ögonbrynen,
men tänker sen att alla dagar kan ju inte vara världens bästa heller.
det är ju så och det är ju enkelt och logiskt.
helt enkelt.

1, lite rädd är jag över att jag kanske sårat en fin.

2, igår när jag var på ICA tog jag först en påse med tuggummin, men ångrade mig och bytte ut den mot en liten kvadratförpackning, ni vet. skulle ju ändå bara ha ett tandborstsubstitut för stunden.

sen när jag gått ut ur affären och börjat öppna paketet inser jag att jag öppnar en påse med tuggummin.
jag menar bara ..how? jag minns så väl hur jag la ett litet paket med tuggummin på bandet, och att jag bara betalade för det lilla.

3, i typ ett och ett halvt dygn har jag stirrat på tvättmaskinen varje gång jag varit i närheten, med funderingar kring ifall "mamma inte ska ta ut kläderna och börja torktumla snart".

idag,
mamma: "Stina.."
jag: "..ja?"
mamma: "ska inte du ta ut din tvätt och lägga i torktumlaren snart?"
jag: ".... va? är det jag som tvättar?"
mamma: "..jaaa..."
jag: "är du säker? jag var bergis på att det var du!"

och hon oroar sig över att hon ska bli senil.
det märks ju ganska tydligt vem av oss som har försprånget när det kommer till Alzheimers-synpunkter.

4, det bästa med tiden nu är det jag sysslar med varje torsdag.

5, det bästa med tiden nu är också att jag känner av min kreativitet på ett helt annat sätt än på länge. jag tror vi går ihop mycket bättre nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar