måndag, oktober 11, 2010

read me your favourite line

stålsätter mig inför en vakennatt,
chaiteet är slut och det öppnar så klart en smärre spricka av sorg i mig.
jag har druckit så mycket chaite de senaste dagarna,
det är sanslöst. ständigt kissnödig och så gott som vätskebristad har blivit konsekvenserna.
ja. jo. jag kan ju dricka juice för att väga upp det hela i alla fall.

men nu ska jag lägga mig i badet, sluta frysa och lite sånt tänkte jag.
sen ska jag skriva en Tänkvärt-text.
sista sekunden-tjejen, so to speak.

för tillfället är jag inne i min brainstorming session,
kastar ur mig massa idéer och meningar som blir ett blaj jag ska göra mitt bästa i att försöka forma till att vara något annat än ... ja, ett blaj.

jag förstår inte varför jag prompt skulle födas med pappas tidsoptimistgener och mammas prestationsångestribbor.
explosionskombination!

fast det brukar ju sluta ganska glatt.
så ja. jo. ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar