söndag, juli 25, 2010

jag dricker ICA eco-te och äter en klubba.

är så trött att jag nästan inte orkar lyfta koppen.

idag har jag hälsat på finaste Ida Överallt som var kattvakt åt L8,
och därför även skötte hennes torp.
ohmy, jag har aldrig vistats i ett sånt mysigt krypin.
ett riktigt gammalt soldattorp med öppen spis i underbart.. amish without being too amish-stuk.
så fint. hon bodde bredvid en hästhage och huset hade varken dusch, toalett eller tvättmaskin.
sporadiskt och banbrytande från hela stadspulsen. älskart.

havrekakor åt vi också, och vårrullar.
jo. det var mest det jag ville säga.

om ett och ett halvt dygn flyttar en av mina fina,
tar Göteborg med storm.
ihk.
jag är lycklig så länge du är lycklig,
och eftersom jag vet att det är dina drömmar som ber dig komma
blir jag ju glad.

men iallifall. det där lilla grävande fortsätter gnaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar