måndag, juli 12, 2010

att göra solar av tumavtryck

tropiska nätter och jag drömmer om Italien. om vackra vatten, varma gator.
jag är
solkyssta ben som aldrig minns att de vandrat i vintervärldar, cyklar nerför asfaltsbackar och tåras i ögonen av vinden. håret, kläderna, sinnet - ingenting hänger riktigt med för jag och min cykel rusar fram i oändligheten förbi tiden. under broar genom skogar över tak, nästan.

igår badade jag för första gången den här sommaren.
jag sprang i vattnet med Saga som propsades med att gå ut lika djupt som jag, och precis när jag tog ansats att dyka under ytan sprack det sista spännet som höll upp min bh. fint!

"ANNA!!! kom och hjälp mig!!! VAR KREATIV"

hepphepp. allt löser sig till slut, det upptäckte jag igår som så många gånger tidigare. för utan bhband klarar en sig - de kan lika gärna knytas över ryggen och hålla fast hela grejen.
massa mördegskex åt jag också, såna som smakar vanilj ni vet.
nu är jag sugen på Oreos - bara själva kakan, dock - och lyssnar på Sigur rós. ska läsa lite i Lilla stjärna och sen sova.
imorgon är en ny dag. som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar