onsdag, maj 12, 2010

doddey

tänk vad roligt det varit, ifall jag på riktigt inte legat i överfebrig halsfluss den där gången i slutet av juli, eller om det var början på augusti.
typ tvåhundra meter från the Pains of Being Pure at Heart's konsert i natten.

ja, tänk.
då hade jag kunnat minnas något fint just nu.
men jag minns mest hur jag grät och trodde jag skulle dö. eh, ja - alltså, feberkonsekvenser..
i en sovsäck, i ett litet tält mitt i hjärtat av Emmabodafestivalens camping låg jag och frossande kved över att mamma och pappa inte var där.
hela världen var ett stort skrålkalas och förutom att det spelades powerballader ur en stor stolpe mitt på gräsplanen (det var under My heart will go on dödsångesten smög sig på som allra starkast) precis utanför tältet, ramlade folk regelbundet in i mig när de försökte lätta på trycket i ett skogsbryn vid mitt huvud ungefär.

mina halsmandlar var stora som potatisar, varkleggiga med ... varklegg och jag trodde jag skulle svimma när vi åkte hem.
men den hade sina fina stunder, Emmabodaturen. lite osis att bli dödssjuk sista dagen bara, men jag menar hej blåbär hej.

idag blev jag ledsen i skolan,
när jag träffade en person jag inte träffat på jättelänge som betedde sig konstigt.
sad.

sen gick jag till schemaläggaren och pratade näring i maten.
eller, ja, bristen på näring i den.
han är nämligen värsta brainiacmänniskan när det kommer till sånt och jag älskar när människor får mig inspirerad, liksom förstår vad jag menar med ditten och datten fastän jag mest svamlar.
ni vet, att sitta bredvid någon och prata för att efter ett tag upptäcka att du egentligen inte tänker över huvud taget på vad du säger eller ens att det befinner sig en annan människa där. alla ord nästan regnar ur munnen som de ska, stavelse efter stavelse faller på plats och plötsligt är kemin så laddad att båda bara kan bli glada över mötet.
like!
kul.
skoj.


tack för din fina kommentar, Idagoset. du är så fin att jag spricker lite ibland över det!
fast nä,
men jag blir varm och glad i magen och hjärtat. mest hjärtat, du får det att slå.

1 kommentar:

  1. Din text fick mig att finurla och tänka på min omvärld. Du skriver bra. Tack! :)

    SvaraRadera