söndag, maj 02, 2010

blåbär, blåbär

ikväll konstaterade jag, en gång för alla, att det finns två smaker (bland möjligen ett par fler) som kan göra mig galen av abstinens:

salmiak/saltlakrits och e621 - alltså natriumglutamat. googla ifall det inte säger er något och inse sedan att det bästa sättet att göra mig lycklig i hungerstider helt enkelt bör vara att tillfredställa min kropps umami.
skönt,
det känns alltid tryggt att lära känna sig själv lite bättre.

jag är jätteröd i håret igen, det är ju också skoj.
idag tog jag nämligen ett riktigt rackarkliv och gick emot min mammas alla medfödda principer som dotter till en frisör, och färgade håret fastän jag är sjuk.
det är någonting med håret som inte stämmer då tydligen, och därmed kan få saker att gå åt pipsvängen.
men, jag gillar ju att vara lite wild. hehe.
det gick i alla fall bra, så nu är min hjässa sådär prydligt rich rose-färgad som förpackningen vill få det att heta. grr.

på tal om det förresten,
är jag ganska förundrad över att jag inte föddes rödhårig.
just för att jag vantrivs så himla i blont hår, när jag vet hur mycket bättre jag passar i rött.
att lära känna sig själv bättre, som sagt. skoj!

fast kostsamt är det ju faktiskt. och miljöfarligt.
så, att få det naturligt vore inte en daggmask i quornfilén heller.
men sådana är som sagt inte omständigheterna - och jag låter det här vara ett tag,
sen ska jag bli en sån där henna-dukting.
jag lovar åtminstone att testa på.

annars då?
jo, den här låten. kalasig värre
.


1 kommentar:

  1. Det är märkligt det där med hårfärger. Jag skulle vilja vara mycket blondare än vad jag är. Eller så skulle jag vilja vara rödblond och ha tusentals fräknar. Men jag skulle aldrig orka färga. Det är så jobbigt :D

    Förresten så älskar jag saltlakrits jag med. Blev beroende av läkerol under en period.. (lakrits då såklart).

    SvaraRadera