torsdag, mars 25, 2010

vingar

jag är så trött på att fejjan har tagit över allas sociala levernen och liv nästan.
dö facebook, dö facebook.


ah well.
för övrigt drömmer jag om att flytta härifrån,
min rektor har till och med konstaterat att jag och Kantzowska gymnasiet är som processen att försöka trycka in en rund form i ett fyrkantigt hål.
not the very best combination, menade han på och jag kunde bara nicka och säga 'jo, men exakt'.

men jag härdar. för jag tänker på vad världens bästa Ida sa till mig när vi satt på Gränden en gång, en fin gång var det.
vänner är universums absolut mest lyckade uppfinning. i love them.
Ida har för övrigt den största fighterinstinkt jag träffat på någonsin. en puma i sina bästa dagar, det är en titel hon sannerligen kan titulera sig med.


sen drömmer jag om alpackor också. och glasblåseri! ..och hästar, och båtar.
det finns så mycket jag ska göra och hinna med, jag bara längtar tills dessa händer släpper mina vingar så jag kan.. flyga.

igår var jag med min tootsie roll och gjorde stan.
vi gick och såg Carlforsskas estettreors sceniska slutprojekt och jag satt och småttet dog över att jag inte fick leva på scenen jag också.

men det spelar ingen roll nu,
jag kan bara stappla framåt och hoppas jag trampar rätt.
en Erik sa till mig här om dagen att jag kommer att hamna där jag ska i vilket fall, oavsett om jag går ut skolan eller vad jag nu kommer att göra. det ordnar sig, sa han, och så gav han mig en detaljerad framtidsvy över vad som komma skall. tydligen innefattar detta gatustädning och gula reflexdräkter. skoj! ska bli intressant att uppleva den perioden, se hur det känns och så där. erfarenheter och meriter, woho.

1 kommentar:

  1. Du är så underbart fantastisk. Om jag kunde plocka ner alla stjärnor på himlen till en enda person skulle det vara till dig, för du är värd varenda ljus på vägen. Varenda liten stjärna.
    Tack för att du gjorde min morgon och att du förgyller mitt liv med en stor tillgång - dig.

    <3

    SvaraRadera