torsdag, mars 18, 2010

kulturtjejen rapporterar

jag sitter på min praktikplatsstol, hukad över min praktikplatsdator.
lyssnar på P3, dricker praktikplatste och konstsuckar dramatiskt över att jag kämpar hårt och är så viktig för världen, kulturen och mångfalden i och med att jag måste sammanställa massa kulturpapper och deltagarutvärderingar.


igår jobbade jag över (= satt och smågrät till musikklipp från Where the wild things are på youtube) och jag blir så stolt över min inre superhjälte.


för att sammanfatta så..

jo - det känns bra, det här.

jag har ett praktikplatskontor och en egen praktikplatsmobil (som jag använt två gånger. 1, ringde till Sveriges radio = viktig!!! 2, skickade ett sms till Camilla och klargjorde att jag har en egen jobbmobil = ...) och lägger viktiga saker i viktigare kuvert med konstiga namn.
coolt.

access till landstingshuset och jag menar kom igen - vad ser inte viktigt ut om just det; när jag kommer strosandes lite lätt och filosoferandes i vårluften. över gatan, förbi Sigmatorget och så pillar jag lite vant in koden på knapplattan bredvid porten like I've done it a thousand times before och nästan obemärkt bara faller in i viktighetstrapphuset?


SKITCOOLT!

jag leker vuxen, med andra ord.
nu ska jag fortsätta sitta nersäckad på min praktikplatsstol och snart springa iväg för att köpa lunch någonstans.
jag vill aldrig tillbaka till Kantzowska.
like that's a new thing... men ni vet.

1 kommentar:

  1. suck. jag blir helt avundsjuk på din coolhet! jag får väl gå och knappa in koden helt coolt på teatern, och låtsas att jag är stino för en sekund

    SvaraRadera