söndag, november 22, 2009

natt

alla som sover.
jag ligger i mitten.
Jenny pratar i sömnen.
blå luft, ser kall ut. november, liksom.
men jag delar säng med tre stycken andra,
fryser inte någonstans.

lägger mina funderingar på golvet nedanför kudden
nu lever jag bara för allt vad kvällen valde att ge mig

drömteater och en av alla mina framvaskade skatter

uppspelad på scenen

håller på att somna
och gör det nästan.
men rycker till i sista sekund
av att jag bara känner all himla värme

lyckokänslan
stryker den lite till


burrar in mig

och väljer att hitta några fler

såna där
korn

1 kommentar:

  1. hihi, du är en av mina tre favoritskedar, om du vore en sked på riktigt skulle jag välja dig för jag tycker bäst om små tunna skedar att ta honung med! eller äta fil. eller sådär. tur att du inte är en sked, för en metallstini låter rätt värdelöst!

    puss

    SvaraRadera