måndag, maj 25, 2009

det här är bara så himla vackert



och natten till igår somnade jag under stjärnorna, på gräsmattan mellan ett täcke och en filt, för första gången någonsin.
i Skinnskatteberg, dessutom. vad man nu gör där - annat än somnar under himlen - vill säga.

jag tror jag såg tre stjärnfall innan jag lite diskret la en täckeskant över huvudet och bara slocknade.
så otroligt lamslående fint och.. nära, ni vet - det är ju en sån där grej som finns i alla amerikanska åttiotalsfilmer inkluderandes scoutkårer; att sova under stjärnorna efter att man kokat lite bark och räknat hur många kakpaket man sålt. eller lappat ihop sina gröngölingsskjortor med tråd av gräs, typ.

utan väggar, utan stökigt rum och med bara hela världens luft att formas i.
samt lysande stjärnor över hela taket.


det ska jag göra flera gånger! i sommar, peeps. i sommar.

mysigast skulle nog vara att ligga en hel drös människor! tätt, tätt och sardinburkpackat.
åh, jag vill.
vill ni sova under stjärnorna med mig?

6 kommentarer:

  1. Jag vill jag vill! Vi kombinerar det med våra nattpicknickar, tummis?

    SvaraRadera
  2. "kanske går jag ut och sover under stjärnorna i skyn" lalala
    - bara stjärnorna och jag - jones och giftet :)

    Puss, jag vill sova under stjärnorna med dig<3

    SvaraRadera
  3. jag tycker att vi tre sover under stjärnorna! :*

    SvaraRadera
  4. Håll käften, hon är min och det är stjärnorna också.

    /Stalkern

    SvaraRadera
  5. åh det var mys och jag såg faktiskt iaf ett stjärnfall även om du såg flest!
    :)

    SvaraRadera
  6. jag igen

    men jag vet bara inte vad det är du gör, allt du skriver är magiskt. vad du än skriver om blir det så fint och nästan hjärtstillestånd och andningsuppehåll och suckar och "åh". skulle vilja ägna mina dagar åt att läsa allt du skriver. jag kommer aldrig kunna sluta säga det.

    SvaraRadera