söndag, januari 11, 2009

fint inatt i öron och hjärta och halvkall tekopp på en liten

med små blöta festivalarmband runt högra handleden. som för den delen bara längtar efter en kompis tillika granne i form av ett Hultsfredsfestivalen 09-armband.
jag har alltså, i en väldans belivittårnått kind of way, små allvarliga planer på att svika min Peace and love-trupp, men kämpar givetvis febrilt med att baka in dom båda. såklart.


Regina Spektor. jag liksom känner lite att jag måste se Regina Spektor.
och det liksom känns som att jag verkligen kommer att ångra mig om jag inte lyckas med detta.
som.. som att vara jättekissnödig och inte gå på toa. ett bad decision, något av.


hon är typ.. som brieost. brieost är så himla gott. perfekt, smakrikt & väldigt vitt. hon är jätteblek, har jag fått för mig, så det passar ju faktiskt.
så blir man tårögd också.
ja, både av Regina & brieost.
i ren eufori, typ.

alltså, kolla pianofingrarna! och pianoplinket i övrigt! och jag blir alldeles galen.
hur tusan föds man till så musikberikad, egentligen? va? va???
det känns så himla.. ah, everythings possible. nifattar.

puss & lyssna.

6 kommentarer:

  1. SV: Precis, du skrev just de rätta orden Stina och ja, du är väldigt klok såhär vid tjugo i två en söndagsnatt, men du är alltid klok!

    Puss! Du är ännu finare än fin.
    _______________________________________

    Vet du att jag har faktiskt två låtar på min dator med Regina Specktor. Ena låten är "Samson" som är väldigt väldigt bra, det var en låt som verkligen spelades om och om i mina högtalar för två år sedan eller något.

    Men jag tycker inte hon är en människa man ser på festival? Kanske gå på en konsert med sittplatser att se henne så, men en festival? Jag får inte ihop det...

    SvaraRadera
  2. Vadååå? Isf ska jag med dit för jag ska se henne varje gång hon är i Sverige.

    SvaraRadera
  3. Klart du ska få se texten! Vad sägs om en dag då vi bara sjunger och klinkar lite på det vi hittar haha :)?

    SvaraRadera
  4. Din räka ;o
    du får ge mig ett annat pris för att jag var din 10onde kommentar.. 8) ANYTHING, liiixxx. ;>

    SvaraRadera
  5. Men... du kan ju inte svika P&L! Okej, det har jag faktiskt också funderat på... Arvika-festivalen har kind of varit in my tankar och fightats med P&L >< men ja, vi får se.
    När det gäller Amanda Jenssen så JA, alltså hela hennes album förutom typ 2 låtar eller nåt är sånna där som man bara... kan ligga och lyssna till. Den får 4 av 5 toasts.

    SvaraRadera
  6. men du ska väl till emmaboda åtminstone? :O

    SvaraRadera