onsdag, december 31, 2008

'Stina, jag känner mig schizofren..'

sa mamma nyss för att sedan påpeka att jag har en skiva på i datorn och en annan i mitt rum på högsta volym.
musik överallt alltså, precis som jag vill ha det.
sen har jag även massa ploppar på huvudet, så snart har jag därmed lockigt hår & snart bär det iväg till Nattiz var jag ska spendera sista december och första januari.


snart är det nollnio och mål lovas hit & dit & upp & ner & upp igen.
men jag har mest bestämt mig för en sak, som starkast.

det grundar sig på att nollåtta blev saknadets år, och därför ska 2009 definitivt bli längtandets och finnandets år!
om mindre än fyra månader blir jag myndig & krogförklarad(vilket statement, för mig som inte dricker, haha) & stor.

jag som dessutom alltid blir såååå blödig och nostalgisk och ångestfylld på nyårsafton funderar på att skippa den biten, säga hej & hå till folk men skippa hela historien om hur mitt år varit sååå bra och sååå händelserik - offentligt åtminstone.
för jag menar, ingenting tar slut. livet fortsätter, och jag blir bara starkare för varje år som går. så nu är jag bara glad!
ikväll blir en fin kväll i mitt fina liv.

längtandets och finnandets år. det låter väl fint det, om något!

Billie the vision får stå för mitt år ikväll genom min fina gröna Billie-tshirt och så lila tajt-som-korvskinn-kjolen.
jag känner mig fin & mina ben är hårigare än nånsin. men det gör ingenting. jag har ju strumpbyxor, liksom.


1 kommentar:

  1. en ganska fin gåva den där t-shirten till dig! se det som vår förlovningsring!

    pussetuss

    jag ska ta med dig på tunga dansnätter. en sådan hade jag igår. jag fryser ihjäl. fatta att vara ALKIS!!!!11 dom lär frysa ordentligt om sig!

    pussetusssss igen

    SvaraRadera