onsdag, december 10, 2008

påminn mig om,


ifall jag någonsin får frågan vad jag skulle välja för maträtt ifall min dagsmeny var tvungen att bestå av exakt samma lunch i ett år eller en livstid eller nåt sånt därnt, att det måste inkludera makaroner och ketchup!


det kom jag på för tjugo minuter sen när jag pressat fram mina främsta Einsteintendenser och luskat ut snirkligt, noga & beundransvärt smidigt hur jag ska spela mina Laakso-skivor som hatar Media player. iTunes var det guldglänsande svaret, så trallandes till I miss you, I'm pregnant ställde jag mig och lagade en helt underbar I wish-portion tre liter potatismos, hamburgare & ketchup i I wish-format, som istället bestod av
två olivindränkta veggovårrullar och ett par minst lika inoljade makaronmojer + ett desperat och suckvänligt försök på hemmagjord ketchup då vi varit utan i en månad eller nåt(!).

efter en halv tugga inklusive kväljning en, två & sjutton av vårrulle 1 insåg jag att kombon vårrulle + spagetti inte hejar alltför glatt och gick därför ut för att lägga vårrullarna i kylen till mamma att tugga på somewhere in the tomorrowness, då jag gjorde den sensationella upptäckten att hon kommit ihåg att köpa ketchup, helt utan att jag bett henne minsta dugg!!!111



ohhhhhboy, ni kan aldrig ana hur sanslöst löjligt glad jag blev av det - hela veckan har varit lite hej kom & hjälp mig eller ge mig en säng, och det här var bara.. typ vad som nu fordras i Bert Karlsson när han känner lukten av en gryta gjord av Carola, semlor & typ Skara sommarland.

så nu har jag ätit några liter ketchup + en tvådjedels makaron, mätt och belåten och mammaköperketchupälskandes.
så, ja, jag kände mig verkligen bara tvungen att bolla lite tankar kring min sanna tomatglädje & hoppas ni gläds med mig lika mycket som jag gör, ponnypolliesnuttiepluttiepuppies.

annars har jag idag lyckats.. ehum.. bl a
kallat en kille värdelös för att han inte gillade Sunes jul.
och blivit nästantvingad av Becka att bjuda Micke Larsson på dejt, samt tårat några snäpp till P3s webbtv och min missade chans att gå på P3 Live session idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
SJ är såååå portad från min ketchuplista.

5 kommentarer:

  1. Ketchupen på bilden påminner något om den där masken Dagge. Vi talar Richard Scarrys äventyrsvärld, vi talar om att återuppleva barndomens underbara vagga och le fånigt!

    - Tare lugnt! Som Dagge skulle sähgga när han bromsar i sin lilla äppelbil.

    http://www.omfilm.net/img/movies/posters/7251.jpg

    Bilden ser dock pysko ut, omysigt stirrrig, det är gosigare på riktigt, riktigt fint om jag och Martina får tycka till!

    SvaraRadera
  2. jag saknar dig mer, så är det!

    Miss more.

    SvaraRadera
  3. PUSS!!!!!!!!!!11111111111111 :D:D:DD:

    SvaraRadera
  4. Mouahaha. Jag såg dig igår föresten. På en buss.

    Buss-Stina.

    SvaraRadera
  5. synd för dig då att du läste kommentarerna inna du kolla på videon ;D

    SvaraRadera