onsdag, december 24, 2008

'att läsa dina texter är som rena rama äventyret, Stina!'

det är mysigt när hela världen tycks ha förvandlats till någon typ av betongmarsipantårta, alldeles överpudrad med florsocker att göra små avtryck i var man än går.
det är också himla mysigt att ha skrivit klart en krönika som ska vara klar i slutet av januari.
och att ha en inplanerad Göteborgsresa med Karin om mindre än en månad, för att man hoppsan! råkade vinna två biljetter till P3 Guld-galan(!!!!!!) igår.


jo.
jag är tjock & glad på Annas underbara Rocky Road-fudge, och jag har aldrig sett någon bli så glad över världens bästa presenter som Saga blev idag.
mani var bara förnamnet, hon slet upp allting som en annan Al Qaida-terrorist in action och man riktigt såg hur fradgatuggandet bara var en halv nanosekund bort, helt seriöst.
typ.
så hela kvällen har i princip gått ut på bollkrig i hennes alldeles egna bollhav(FATTAR NI VAD UNGEN FÅR ELLER, VAD FICK JAG NÄR JAG VAR LITEN VA?!?!?!?!? ett litet fjuttigt Nalle Puh-hus som gick sönder. YIPPIE. okej att jag älskade det, mehallååå.. ett bollhav! jag menar. jag menar!!) samt ... jaäsch, ni vet det där allt-i-ett:et - ätamysaglöggaKalleAnkaochmosafiskbullar.
det sistnämnda mest för att jag besitter en .. tja, något lite mongorelaterad nerv som gör mig farligt sugen på just det titt som tätt. sagt & gjort, medan alla andra frossade i stora lass med skinka och en flaska senap var satt jag där och mosade mina underbara fiskbullar med dillsåspotatismoset.

som grädde på dillsåspotatismoset har jag dessutom hatat hela Sverige några snäpp idag, för att just idag har över typ.. javene, halva befolkningen frossat i köttbullar utom jag, pga (vegetarianskiten)!!!!!!1
så får man inte skriva när man är vegetarian & därför står det väldigt pluttigt och osynligt där. vi kör på parenteser för extra invisible-effekt, också!
för alltså.. den är rätt bra & miljövänlig och yeye. men nej, sånahär stunder är jag sur på den och morrar med mordblickar på min bror som lassar köttbulle efter köttbulle.
man dränks i världens köttbullslukttsunami varje gång man öppnar kylskåpet och det är såååååååååå jobbigt.
dessutom rapade jag en rap som smakade precis som det gör efter man ätit köttbullar.
bör jag se det som ett tecken på att sluta med (vegetarianskiten), eller.. ? för jag blir lite misstänksam när livstecken på något jag stoppade i mig för två år sedan börjar partaja.
men morr.
har jag ätit mina sista köttbullar, folk?
:'(

förresten har jag en hemlighet att avslöja, men jag håller på den ett tag för jag verkligen själv inte riktigt fattat det än.
det är roligt, men stort. underbart på sina sätt, men några aningar drastiskt och otroligt pirrigt.
jag kan ju iallafall avslöja att vi såg den idag. och den ligger på Bäckby - bredvid Pär, Anna & korvkottarna typ - inkluderandes världens mysigaste uteplats och största klädkammare i mitt rum.



..
hehe. okej, jag & mamma ska flytta till Västerås.

jag skriver det lite smått för att riktigt vänja ögonen själv vid innebörden.
men det inträffande sker i alla fall antagligen exakt på tredje årsdagen sen vi kom till Hallsta.
och så länge mina kära vänner kan samsas om ett gemensamt sleep over-schema för mig om nätterna och veckorna så blir det nog bättre än någonsin, till slut.
och hey, jag ska ju gå kvar på Kantzowska så ett pendlarkort och nära till stan och nattfik på Stugan är väl aldrig nono i paketet, hellur.


imorse var det mysig kalenderöppning vid teatern, men denna gång drack jag bara upp deras glögg istället för att springa runt och svetta ner en muskostym med vattenfärg i ansiktet och lite överallt.
nu träffade jag bara Kexet och mina teatergangstahs, plus en massa teatermänniskor som samlats för att .. mest kramas faktiskt.
om en vecka är det faktiskt bara en och en halv timme kvar tills nollnio. då är jag hos Nattiz med en massa älsklingar och förmodligen sitter jag vid den här tiden med gråten i halsen och förklarar för mina vänner hur mycket de betytt för mig under året.
jo, så kommer det bli. wellwhattodo, så blir det alltid.
men lyssna bara, nollnio.. - visst har jag väl rätt i att det låter himla lattjo ändå?
jag menar, använder jag ordet lattjo måste det vara lattjo.

ja, jag hejar i alla fall ivrigt och troget på nästa år!
och att öppna hela kalaset med att se typallaminafavoritartister + träffa älskade Hille(som vi båda drömt om så många år) i Göteborg, det är bara mer än lovande.
bara jag kommer iväg till Rockbjörnen också och kan träffa gosegrisar så. så!

(jag gillar att skriva töntnomineringar för att sen få ett mejl om att man vunnit biljetter som ger en exklusivt inträde på ställen med bästa musiken in - well, what to say - a very cheap way. som det här - 12 juli i år. jag & Nattiz längst fram. låten och tillfället jag alltid tänker på då jag behöver rycka upp mig för någonting. som får mig att inte sjunka ihop. kämpa. Kent är bäst)

3 kommentarer:

  1. fina jessica kommer hit och vi ska väl se vad som hittas på :] hihi. dudå?
    fin text förresten. och jag är jätteglad att du vunnit dom där fina biljetterna! du är fin. puss

    SvaraRadera
  2. jag har tur som akn ta bussen till stnolino på 8 minuter! åååååh, då aknske vi kan ses mer än nu så jag är nöjd med läget, även om jag kommer sakna er lägenhet så sjukt mycket på sina vis, men tänk vad fint vi ska ha det, åka tåg och greja som bra folk gör! synd att vi inte går i samma årskull, men wihi ändåså! PUSSSS PÅ DET

    min kompis äter blodpudding (lika äckligt som firrebullar) fast hon är veggo. ditt undantag är bättre än blodpudding iaf!! och vill du vara snällis mot djuren akn du ju köpa ekogrejor så har djuren bökat i lera och annat djurigt innan de blev runda små bollar. ååååh vad jag inte vill äta köttbullar nu efter min fina beskrivning ...

    puss på GÖTEBORGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!q111

    SvaraRadera
  3. Ska du flytta ifrån mig?! :O

    SvaraRadera