tisdag, oktober 07, 2008

jag kom på en sak jag verkligen måste säga..

..och det är att jag, här & nu, lovar mig själv att aldrig någonsin stanna i Hallsta efter skolan och whatever.
bara så ni vet och inte börjar undra vad tusan det är för svävande rökmoln som tycks turboknaprat i sig Stina och bara lämnat hennes studentmössa ynkligt&ensamt dinglande ner mot marken, den där dagen då alla treor verkar glömt tvätta håret och fått plötsligt wannabe Lönneberga-abstinens och därmed skaffat huvudbonad med plastskärm.

jag läste något en klok människa skrivit, och det slog mig verkligen hur mycket jag vill härifrån. hur oändligt mycket jag bara skulle vilja vara terroristStina för ett slag och kapa närmaste bilist på dennes skatt, för att bara ta den och åka härifrån.
nånstans så himla långt härifrån;
där det finns vatten, natur och kunskaper som heter allt utom just Skantzsjön eller fökkkking Kantzowska.

allt kom upp till ytan och jag märker ju hur mycket jag måste knipa igen så många känsloströmmar med världens påsomslutare(ni vet.. en sån där plasttjong man klämmer till fryspåsar med) för att inte gå under den. ytan, alltså.
blunda, bita ihop, skita i saknaden, önska iväg sig & försöka plugga för allt vad hjärnan och kämpeviljan går för.
<- thats my nights. allra, allra helst av allt skulle jag vilja åka till Långtborthärifrån och plantera mig med ett litet tält, en termos te och en fin en under ett träd ute i höstskogen. vid vattnet. med inget annat än såntdär has-to-have-för-att-överleva och en stereo med Kent och underbara Billie the vision och Maaaarkuuus och Sugarplum och Beatles och Maia Hirasawa och Snook och Laurel och Bo Kaspers och The Kooks och Damien Rice och Stevie Wonder och Taken by trees och Jakob Hellman och Annika Norlins schizojag:s Säkert! samt Hello Saferide såklart och The Killers och Lars Winnerbäck(nejjaglyssnarinte, men lite på kanteeen. vissa låtar är finast. samma sak med Håkan), för att till det nyttja alla mina skolböcker på bästa möjliga sätt(och du kan säga vaaad du vill, Christer); nothing else but perfect eld&brasmaterial.

sitta i skogen och inte-frysa ihjäl med allt jag brukar påpacka mig vid frysa-ihjältillfällen och stirra upp i stjärnorna och aldrig ha det bättre.
bara känna hur hjärtat ler och slår, liksom.
..
but the hurricane does a twister flip.
suck. eländig, hoppandes, gråtfärdig, gnällig, drömsk och bara never ending suuuuuuuck.


men nu måste jag blunda & bita ihop igen.
och trösta mig med att träddiagram åtminstone, om jag verkligen kiiisar, associerar till en fridfull skog långt bort härifrån.
och att det är lussebullstider(jo-o, oktober är lussebullsmånaden om man bara drömmer sig bort) och att det är sommarlov om ... 246 dagar, 14 timmar och trettio minuter.
och att min klass är bäst ibland.
och att Örebro är bäst alltid.
och att jag ska ringa Lisa just precis nu.
förresten är jag kär.
(klicka på kär om du också vill bli kär)

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Mer Rasmus feat. Ida-citat for Stina alltså ;)
    Me miss you, snyggjävel!

    SvaraRadera
  2. Den är speciell men definitivt inte seg :O me like it.

    Haha, jag är sämst i köket ju, att inte undvika mina bullar innebär rännskita eller matförgiftning haha! ;)

    Bamskram från Björnen (ehe ehe)

    SvaraRadera
  3. SV: Aha, så ni båda har en ny affär att gå till ser jag, dam dam dam spännande. Vad finns det på Ica som inte finns på Coop? Hm...

    Haha du är så söt, jag ska bli bättre på att kommentera bloggar, lovar! Pussss.

    SvaraRadera