fredag, oktober 24, 2008

jag firar höstlovet med sovflätlockar och ett höstlövsträd på tröjan

typ 15 procent av min enormt iq-begåvade klass sitter just nu och trycker ut datorns cd-öppnare på näsan om och om och om och om .... igen och garvar sen kissblåsan av sig.

allt är som det ska & mitt två-timmar-innan-höstlov startade fint med en trevlig konversation à la Plommon och mig,
jag möter honom när han strapplar med rullatorn påväg mot sin port: Hej!
jag: Hejhej!
han: haha, värst vad du var glad då!

jag: ja, det är ju höstl..
han: ...jaa, jag säger det, det är ju fredagskväll snart. FIN BÖRJAN MENAR JAG!
jag: hehe, precis. och så har jag ju höstl..
han: jaa, fortsätt så! ha det så bra, hejdå!
jag: jaa, nu ska jag riktigt njuta av mitt *tar upp den blå neonlysande megafonen ur fickan och förbereder min ultraviolettfalsett*
HÖSTLOOOOOOOOV!!111111
han: *trippar iväg ovetandes*

men tjohejochhå, jag är säker på att Plommon unnar mig mitt höstlov. ikväll vankas det galakväll på Lindbo och snart är det Kulturkaos tralala och jag ska verkligen bara njuta av den kommande veckan.
..givetvis med att ha hela veckan inplanerad nu, men hejhåtutapå. är man ett yrväder så är man, och det vore väl inte annat än rätt att utnyttja faktumet.

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHHA!


    fick verkligen en bild av att du tog fram den för megafonen xD

    SvaraRadera