lördag, januari 01, 2011

åtta minuter över fyra.

sitter med min brors epiphone i knät och visksjunger The Drums.

if you fall asleep down by the water,
baby I'll carry you all the way home

det första jag gjorde det här året var en halvfärdig snögubbe på vår tomt, att smsa fina bilder på mig själv till diverse utvalda människor och stå bredvid Lowa medan hennes allvarliga och fascinerat livrädda låg mot himlen och alla raketer. hon var lite bekymrad över att de lät så högt och "pangade mycket".

helt plötsligt såg vi hur det steg en sån där kinesisk lykta i luften.
det enda tysta på himlen.
"den tycker jag om" sa hon.

if you fall asleep
down by the water

baby,
I'll carry you

all the way home

1 kommentar:

  1. Åh. vad lycklig jag blev. The drums tänker jag, måste kolla upp det. Down by the water. En låt jag någongång hört och tyckt var bra men aldrig hittat. Din musiksmak är så bra Stina, jag vill fortfarande att du gör en spotify lista så jag kan hitta all musik jag aldrig annars hittar

    SvaraRadera