fredag, december 17, 2010

you know you've been away too long when your penis smells like a cheese doodle

hej! här sitter jag vid min dator, äter choklad och börjar ett blogginlägg med ordet hej som om jag skrev ett formellt (och lite misslyckat, med tanke på att formella grejor måste skrivas med versal i början) mejl till nåt företag jag vill säga något - förmodligen klaga lite halvhjärtat, med tanke på att hej inte är ett uttryck jag gärna lägger mig till med när jag vill ge ett positivt intryck - till.

kom nyss på mig själv med att vara ute och cykla, begreppet vakenliv har fått sig en helt ny innebörd sen jag insåg att jag bor ett par hundra meter från ett tjufyrasju-Statoil.
sen kom jag på mitt i turen att just det! vintern hatar ju cyklister och vill att vi ska halka och dö skallen av oss. det är ju därför det är en mindre lättsam idé att börja cykla mitt i natten.
men eftersom att det funkade bra och jag kom hem med choklad,
ser jag det som ett investerande agerande.

tittar på när det freestyle jammas i Musikhjälpen,
får ett plötsligt ryck av att verkligen vilja vara där och rappa med dom.

jag gör det ibland, kommer på meningar jag rappar för mig själv.
då blir jag lite uppfylld och glad över att den delen av mig väckts till liv bara så där,
medan något sorgset samtidigt sticker till nånstans.
förmodligen över att jag i samma sekund inser att det antagligen inte kommer att bli så mycket av min rapkarriär,

mer än det som kommer till mig när jag sitter på sängen eller rensar i garderoben eller häller upp lite juice i ett glas.

men fint skulle det vara. och vem vet vad som händer, jag har ju ett helt liv att förtära.
det är nog nånting med mig och ord.
jag har fler ord i mig än vad jag förstår, tror jag.


tänk om jag bestämde mig för att faktiskt smida och göra något av alla dessa idéjärn jag får.
tog tag i dom och grejer. för jag sitter på så mycket, önskar jag kunde spara allt.

en ny person för varje sekund, så känns det stundtals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar