lördag, maj 22, 2010

hej!

idag åt jag frukost.
den bestod av en macka, cream cheese och hönmens toppad med ett par okläckta fiskbebisar.
inte för att det känns som att Euroshoppers kaviarmix består av så där slösöverdrivet mycket rom, men ett fiskägg är ett fiskägg - till och med fiskäggsarom är fiskäggsarom och det finns vissa tillfällen då jag medvetet bryter mot mina, vaskamansäga, restriktioner. veggolife och hela den biten, menar jag.

äggmackor med kaviar är ett till sånt där fenomen jag kan känna enormt desperationsenliga sug efter, så trots att jag vill undvika fisk och ägg har.. ja, nöden har ju ingen lag i somliga fall som det sägs.
helt enkelt.

förresten drack jag en liter juice till smörgåsen också,
och på tal om abstinensbesvär vaknade jag under vissa perioder flera nätter i rad i mina yngre dagar (förra vintern) av att jag var sjukligt törstig samt enormt sugen på juice eller saft.
knorrigt.

fast, ja, knorr hit och knorr dit -
jag har ju spekulerat kring det där i efterhand och förmodligen är det inte mer spännande än att jag helt enkelt var som mest beroende av te under den här tiden, och då te är extremt vätskedrivande plus att det nästan var det enda jag drack om dagarna rann all vätska genom mig i samma sekund det slank ner.

jag skriver jättelånga meningar. skoj! det är nog bara för att jag mest pratar i långa meningar. snabbt, med hög ordhalt. vilket kap, mji-aau.

snart ska jag till Hallsta och umgås med mina favoritblåbär.
nu, dansa lite till Krille Anttila på petre och platta håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar