torsdag, december 10, 2009

tröttögon, raggsockor

ikväll funderar jag på varför de värsta slagen alltid tycks drabba de allra finaste själarna.
sen dricker jag te, äter mango och lyssnar på den här låten:


det händer något lurt strax innan en och en halv minut inpå låten, men ordet ni missar är 'minuter' så det kan ni ju visionera dit lite fint.


om en vecka är det i alla fall några fjuttimmar kvar tills det är lov och den här gången ska jag kunna stå där med ett leende,
riktigt känna hur jag klarat hösten bättre än någon av de tidigare terminerna.

jag, mamma och Nisse har fått dille på mackgrillen.
ni vet, den man pressar och grillar mackor i.
kaching! bra att jag sätter fingret så klockrent på logiken som inte alls förklaras i namnet redan.

smält ost har i alla fall blivit de senaste dagarnas signum, gärna bränd och i lite för många skivor för att en vanlig en egentligen skulle ha bra samvete efter måltiden. men det är som det ska vara, för jag är ju inte direkt en vanlig en och det nyss nämnda är bara ett faktum som konstaterar att maten är utsökt.

mjo, faktiskt.
jag är på sånt där myshumör som känns i benen och armarna och hjärtat.

jag var på väg att avsluta det här inlägget med ett skört 'älskar dig.' men kom på att jag faktiskt inte vet vem som läser just precis nu och därmed kommer att ta åt sig.

men jag älskar i alla fall min katt, ordet dancer, varma täcken och att det måste vara
Kjells mamma Birgitta-rösten som läser in Telia Broadband-reklamen på Spotify.
jag är typ säker. äntligen en anledning att faktiskt lyssna efter reklamerna, menar jag. happiness.

sol, strålar och deep deep love.
älskar dig, min future love och mina nutida lovers.
vem som helst som känner sig skyddad under titeln som min lover (sam- eller framtida, det kvittar) får ta åt sig.
..fast ja, även ni som helt enkelt låtsas eller bara är lite ledsna över att det snöade så lite i kväll kan få känna sig älskade i och med det här blogginlägget ifall ni vill.

jo.
jo, så säger vi.

1 kommentar: