söndag, oktober 04, 2009

det är så jobbigt när behövda längtor måste kosta pengar

jag hatar nog pengar.
en hatkärlek som inte ens är kärleksbaserad, för den delen.

de kan vara roliga när jag är jättesugen på sånahära nånting pop-tuggummiklubbor och faktiskt har en femma i fickan, men då det börjar handla om att måste betala för att inte tvingas frysa känns det bara inte helt suckfritt i hela den här livssitsen.

tänk,
ifall Italien låg en tiokronors bussresa härifrån.
bara för nu.


skönt i alla fall,
att Magnus Tingsek snart kommer och ställer sig en tiokronors bussresa härifrån.
det längtar jag till.
synd att det inte finns någon video till hans Easier, i såna fall hade den hamnat här.
så ni kan ju visionera fram en sån eller spotifaja eller nåt sånt.

idag kom jag på att jag börjar rysa varje gång jag ser en stjärnhimmel, en häst galoppera i naturen eller motorbåtar i sina fulla fartfärder ute på vattnet.
antar att det handlar om det där rörelsemönstret, av passionen till friheten och oändligheten liksom.

1 kommentar:

  1. åh. det skulle vara perfekt om en italien resa skulle kosta tio kronor.

    vi får leva som fattiga studenter ett tag till, stinis. men ack att vi kommer klara det!

    vi får spela på lotto, haha! :D

    SvaraRadera