måndag, september 28, 2009

om det här med de där stunderna då mamma köper sig ytterligare några snäpp älskad av mig genom

1, mjuka saker som
2, gör mig varm om fötterna och
3, består av jättemånga ugglor i olika färger och mönster, varav
4, åttiosju procent av alla ugglor är klarvakna dygnet runt - med eller utan människovärme att svepa om och leva av, vilket betyder att
5, jag aldrig, aldrig, aldrig någonsin behöver känna mig ensam eller orolig när jag ska somna längre - de kommer ju att rädda mig från elaka ögon genom fönstret, fula skuggor i väggen, revor i hjärtat det röda när det är på sin väg att börja blöda - och
6, har tusen ugglekompisar inom räckhåll
närhelst jag behöver
någon att värmas av.

aldrig ensam. alltid Stina och tusen små ugglekompisar-sam. like it.

1 kommentar:

  1. Har jag någonsin sagt hur grym du är på att skriva? Har suttit och läst din blogg i säkert en halvtimma nu. Du är underbar vännen. I love you!

    / Jessica

    SvaraRadera